כתובת: גבעת גאולה 1 רמת גן 52215 טלפון: 077-2105001 פקס: 077-5611355 ע.מ: 69924504
שירותי מחשוב

ניהול רשת מחשבים

רשתות מחשבים הכרחיות בעסקים, מכיוון שתרומתן לחיסכון בהוצאות על משאבים חיוניים (חיבור לאינטרנט,מדפסות, זרימת מידע פנימית ועוד) מכרעת ולא מוטלת בספק. יתר על כן, ניתן לומר באותה נשימה, וכמעט באותה מידה של החלטיות - ניהול רשת כפופת שרת ספריה קלה יותר ונחשבת לזללנית קטנה יותר של שעות תמיכה על ידי מנהל רשת, ומכיוון שכך, עלות תחזוקתה השוטפת זולה יותר בדרך כלל מתחזוקת רשת שיתופית. במיוחד כך הוא הדבר ביחס לרשתות מחשבים המכילות יותר מ-5 תחנות עבודה.

קיימות היום גם מערכות הפעלה לשרת ספרייה מבוססת Windows (יקר יותר ברכישה, זול יותר בתחזוקה מאשר Linux) וגם מערכות הפעלה מבוססות Linux (זול יותר ברכישה, יקר יותר בתמיכה ותחזוקה מאשר Windows) הנותנות מענה מקיף לעסקים קטנים ובינוניים.

למרות זאת יש צורך לקחת בחשבון ששרת ספרייה הוא מחשב נוסף שיש צורך לקנות ולתחזק. יתר על כן, בדרך כלל  מחשב זה יהיה יקר מתחנת עבודה רגילה גם מבחינת עלות החומרה וגם מבחינת עלות תוכנה (מערכת ההפעלה).

לאור ירידת מחירי חומרת המחשבים בשנים האחרונות ובכללם ירידת עלויות שרתים, רכישת שרת -חומרה ותוכנה כאחד- אינם בגדר חלום רחוק גם עבור עסקים קטנים. ברמת המחירים נכון לזמן כתיבת שורות אלה (11/08) עלות של 10,000 עד 20,000 צריכה להילקח בחשבון לצורכי השקעה בהכנסת שרת כזה למערכת המידע של העסק.

השקעה בסדר גודל כזה יכולה להצדיק עצמה רק בתנאי שהשרת מנוצל לצרכים נוספים מלבד פישוט ניהול הרשת. שרת בודד כזה מסוגל לתת שירותים רבים נוספים למשתמשי הרשת.

קצרה במאמר זה היריעה מלפרט את התפקודים השונים שמסוגל שרת כזה להעניק קרא כאן על שירותים נוספים שניתן להתקין על אותו שרת.